3 dagar och 2 timmar...

... har jag inte bloggat på, men skyller på att min dator inte kan koppla upp sig mot internet. Vet inte vad det är för fel. Men här kommer som jag lovat en bild på min frukost dagen efter jag fick en frukost "kick"
frukost'
Stekt havregrynsgröt med lingonsylt, kanel-äppelmos och frömix

Stekt gröt: lägg in 1dl havregryn tillsammans med 2dl mjölk i micron i ca 3 minuter,
låt den svalna något och lägg sedan upp i en platt "burk".
Låt denna stå i kylen under natten och skär sedan i fyra bitar och stek gyllenbruna.

Kanel-Äppelmos: Skala och skiva några äpplen som du sedan kokar upp tillsammans med några matskedar vatten och socker efter smak. När det hela har blivit mos lägger man i 1-2 kanelstänger och låter puttra på svag värme ca 10 min.

Frömixen gör man av sina favorit frön kort och gott!



Kommentarer
Postat av: Emelie

stekt gröt är en favorit hos mig. gott om man blandar kesella med Blåbärsoppa & honung som ett tillbehör ist för moset :)

2011-08-21 @ 18:55:58
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Anonym

verkligen fin blogg ❤

2012-06-25 @ 23:10:09
URL: http://paulineart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0